УЗД Діагностика Вагітності

Рання діагностика вагітності

Рання діагностика вагітності вимагає багатопланового підходу з використанням 3 основних діагностичних інструментів: анамнез і фізикальне обстеження, гормональні аналізи та УЗД. В даний час лікарі можуть використовувати всі ці інструменти для діагностики вагітності на ранніх термінах і для виключення інших патологій.

Анамнез і фізикальне обстеження

Діагностика вагітності на ранніх термінах традиційно проводиться на підставі анамнезу і фізичного обстеження. Важливим аспектом є історія менструальних циклів. Жінка повинна описати свою звичайну менструацію, включаючи дату початку останніх менструацій, тривалість, перебіг і частоту. Факторами, які можуть ускладнити діагностику ранньої вагітності, є атиповий останній менструальний період, використання контрацептивів і нерегулярні менструації в анамнезі. Крім того, 25% жінок кровоточать протягом першого триместру, що ще більше ускладнює оцінку.

Діагностика позаматкової вагітності

Потрібно уважно оцінити всі показники, особливо якщо спостерігається підвищення рівня хоріонічного гонадотропіну (ХГЛ), порожня матка, яка спостерігається при УЗД, болі в животі і кровотечі з піхви, оскільки вони можуть сигналізувати про позаматкову вагітність. Класичним проявом вагітності є жінка з регулярними менструаціями, у якій спостерігаються аменорея (відсутність менструації), нудота, блювота, загальне нездужання і болючість молочних залоз.
  • При фізикальному огляді під час бімануального дослідження спостерігається збільшена матка, зміни молочної залози, а також розм'якшення і розширення шийки матки (ознака Гегара; спостерігається приблизно через 6 тижнів від зачаття).
  • Ознакою Чедвіка є синювата зміна кольору шийки матки через венозний застій, який може спостерігатися до 8-10 тижня.
  • Щільна матка пальпується, якщо вагітність просунулася досить далеко, зазвичай до 12 тижнів.
В даний час за допомогою хімічних аналізів і УЗД лікарі можуть поставити діагноз вагітності до того, як стануть очевидними багато фізичних ознак і симптомів.

Тести на вагітність

Для діагностики вагітності найчастіше використовується аналіз для виявлення бета-субодиниці ХГЛ. Інші гормони, що використовують при діагностиці включають прогестерон (P) і фактор ранньої вагітності (EPF).

Бета-хоріонічний гонадотропін людини

ХГЧ є глікопротеїном, який подібний за структурою з фоллікулостимулюючим, лютеїнізуючим (ЛГ) і тиреотропним гормономи (ТТГ). Виявлення гормонів в материнській сироватці і сечі стає очевидним тільки після імплантації та встановлення судинного зв’язку з плодом через 8−10 днів після зачаття. Час виявлення також пов’язаний з чутливістю використовуваного аналізу. Більшість сучасних тестів на вагітність мають чутливість 25 мле / мл., Чого цілком достатньо для діагностики.

Фактор ранньої вагітності

Фактор ранньої вагітності, безсумнівно, є найпершою ознакою розвитку ембріона. Активність фактора ранньої вагітності (EPF) залежить від наявності двох компонентів: EPF-A і EPF-B. Фактор, А утворюється в матці під час менструації і вагітності, тоді як EPF-B виробляється в яєчнику і пов’язаний тільки з вагітністю. Продукція EPF-B є результатом комбінованої дії ендокринних сигналів від гіпофізу і зиготи. Концентрація EPF в сироватці крові досягає максимуму через 24−48 годин після запліднення.

Прогестерон

Прогестерон — це гормон, що виробляється яєчниками жінки. Він допомагає підготувати матку до прикріплення заплідненої яйцеклітини. Рівні прогестерону змінюються під час менструального циклу жінки. Вони починаються з низькою концентрації, а потім збільшуються після того, як яєчники випустять яйцеклітину. Якщо ви завагітнієте, рівень прогестерону буде продовжувати рости, тому що ваше тіло готується підтримувати дитину, що розвивається. Якщо ви не завагітнієте (яйцеклітина не запліднена), рівень прогестерону знижується, і у вас почнеться менструація. Рівень прогестерону у вагітної жінки приблизно в 10 разів вищий, ніж у не вагітної.

УЗД діагностика вагітності

З появою трансвагинального ультразвуку (TVUS) діагноз вагітності може бути поставлений навіть раніше, ніж це можливо при трансабдомінальному скануванні. TVUS є найбільш точним засобом підтвердження внутрішньоутробної вагітності і гестаційного віку на початку першого триместру. TVUS має кілька переваг перед трансабдомінальним УЗД (TAUS) на ранніх термінах вагітності. Метод може виявити ознаки внутрішньоутробної вагітності приблизно на 1 тиждень раніше, ніж TAUS. Пацієнти не зобов'язані мати повний сечовий міхур і не повинні терпіти незручний тиск на черевну стінку від зовнішнього зонда. Вагінальні зонди зазвичай мають більш високу частоту (5−8 МГц), ніж абдомінальні датчики (3−5 МГц). Більш висока частота забезпечує кращу роздільну здатність зображення. У той час як більшість жінок чекають, у крайньому випадку, 6 тижнів, щоб виконати перше УЗД, гестаційний мішок можна побачити вже через 4,5 тижні після вашої останньої менструації.