Лікування ерозії шийки матки

Ерозія шийки матки: що це?

Причини ерозії шийки матки

Cимптоми ерозії шийки матки

Діагностика ерозії шийки матки

Як лікувати ерозію шийки матки?

Абляція, або радіохвильове лікування ерозії шийки матки

Кріотерапія (кріохірургія)

Нітрат срібла

Ерозія шийки матки: що це?
Цервікальний ектропіон виникає, коли клітини, які вистилають внутрішню частину шийки матки зростають назовні її поверхні. Такі клітини мають вигляд інтенсивно червоних вогнищ і є більш чутливими, ніж клітини, які зазвичай перебувають на поверхні шийки. Тому у деяких жінок вони можуть викликати такі симптоми, як кровотеча і виділення.
Ектропіон також іноді називають ектопією або ерозією.
Причини ерозії шийки матки
Деякі жінки вже народжуються з цервікальним ектропіоном. В більшості випадків розвиток ектопії припадає на періоди, коли змінюється рівень гормонів, наприклад, під час статевого дозрівання, вагітності або коли ведеться прийом протизаплідних таблеток. Причому, чим старшою стає жінка, тим менше шансів у неї на появу ерозії - так як ближче до менопаузи циліндричний епітелій повністю затягується в цервікальний канал.
Cимптоми ерозії шийки матки
У більшості жінок з цервікальним ектропіоном (ерозією) симптоми відсутні. Деякі жінки можуть спостерігати:
  • Виділення з піхви, іноді з прожилками крові
  • Кровотеча або поява плям крові під час або після сексу (до 12 годин)
  • Біль під час або після сексу
Діагностика ерозії шийки матки
Лікар діагностує цервікальний ектропіон після того, як огляне шийку матки за допомогою спеціального дзеркала. Ектопія виглядає набагато червонішою, ніж типова шийка матки (має рожевий колір).
При огляді важливо виключити більш серйозні захворювання, такі як рак шийки матки або ЗПСШ, які візуально іноді нагадують ерозію.
Для цього ваш лікар візьме мазок Папаніколау (ПАП-тест) і перевірить вашу ш / м на наявність аномальних клітин.
При необхідності вас дообстежать на статеві інфекції і проведуть кольпоскопію.
Як лікувати ерозію шийки матки?
Більшість жінок не потребують лікування ектопії матки. Якщо симптоми вперше у вас з’явилися під час вагітності, вони повинні зникнути через 3−6 місяців після народження дитини. При підозрах, що всі симптоми викликають протизаплідні таблетки — варто перейти на іншу форму контрацептивів. Якщо ж симптоми приносять сильний дискомфорт, турбують і ви маєте потребу в лікуванні, ваш лікар може використовувати кілька терапевтичних підходів:
Абляція, або радіохвильове лікування ерозії шийки матки
Гінеколог використовує невеликий апарат, застосовуючи високу температуру до клітин, що викликають симптоми (припікання ерозії шийки матки). Така процедура проводиться під місцевою анестезією.
Кріотерапія (кріохірургія)
Лікар використовує зонд, щоб заморозити клітини шийки матки і припинити симптоми. Ви будете у свідомості під час процедури і, ймовірно, вам навіть не знадобиться болезаспокійливий засіб. Дослідження показали, що заморожування ерозії шийки матки добре працює для жінок з великою кількістю виділень з цервікального ектропіону.
Нітрат срібла
Гінеколог наносить цю хімічну речовину на шийку матки, щоб ізолювати клітини, що викликають кровотечу. Ви, ймовірно, не будете потребувати жодного знеболення.
Після будь-якого з цих методів лікування ви можете відчути легкий біль або невелику кровотечу з виділеннями. Якщо біль стає сильною, а кровотеча важкою, зателефонуйте своєму лікарю. Не використовуйте тампони і не займайтеся сексом близько 4 тижнів, поки ваша шийка матки не заживе.
Пам'ятайте, що ерозія яка не приносить вам дискомфорту не вимагає ніякого лікування. Найважливішим етапом для всіх станів ш/м є профілактичні огляди.